REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
ORLEN rozpocznie budowę terminala instalacyjnego w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
ORLEN rozpocznie budowę terminala instalacyjnego w Świnoujściu
Grupa ORLEN wyłoniła wykonawcę lądowej części terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. Prace budowlane rozpoczną się w październiku, a zakończą na przełomie 2024 i 2025 r. Docelowo terminal umożliwi instalację ponad 80 morskich turbin wiatrowych rocznie i będzie w stanie obsłużyć projekt Baltic Power i inne planowane inwestycje wiatrowe.
OT Logistics rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji w porcie w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
OT Logistics rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji w porcie w Świnoujściu
Grupa OT Logistics, notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji na terenie portu w Świnoujściu.
W Świnoujściu planowany jest kolejny terminal. Niemcy bardzo niezadowoleni!artykuł
Pokaż artykuł
W Świnoujściu planowany jest kolejny terminal. Niemcy bardzo niezadowoleni!
W Polsce planowana jest kolejna nowa inwestycja związana z infrastrukturą przeładunkową i gospodarką morską. Grupa OT Logistics, notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji na terenie portu w Świnoujściu.
Budowa terminala instalacyjnego w Świnoujściu z unijnym dofinansowaniemartykuł
Pokaż artykuł
Budowa terminala instalacyjnego w Świnoujściu z unijnym dofinansowaniem
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. otrzymał 85 procent dofinansowania kosztów całkowitych projektu pn. "Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej" z Instrumentu "Łącząc Europę" na lata 2021-2027 (CEF 2). Całkowity koszt projektu to 77,5 mln euro, kwota dofinasowania to 65,9 mln euro.
W Świnoujściu powstanie nowy, wielki terminal kontenerowy artykuł
Pokaż artykuł
W Świnoujściu powstanie nowy, wielki terminal kontenerowy
Szykuje się kolejna wielka inwestycja w województwie zachodniopomorskim. Finalna decyzja środowiskowa dla budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu została podjęta, co stanowi bardzo ważny krok w rozwoju infrastruktury portowej województwa zachodniopomorskiego. Inwestycja ta umocni pozycję polskich portów na tle europejskiej i światowej konkurencji.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody artykuł
Pokaż artykuł
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
W województwie zachodniopomorskim planowane jest utworzenie nowego parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry. Ma wspierać turystykę i ochronę przyrody. Jego powstanie nie przeszkodzi jednak i nie blokuje prac na Odrze, takich jak np. budowa nowego, wielkiego portu kontenerowego w Świnoujściu, jednej ze strategicznych inwestycji dla Polski.
Kolejny krok ku budowie wielkiego głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Kolejny krok ku budowie wielkiego głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu
Kolejny bardzo ważny krok ku budowie nowego, wielkiego głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu - jednej z kluczowych inwestycji dla rozwoju gospodarki morskiej w Polsce. Terminal (zajmie powierzchnię ok. 70 hektarów) będzie przystosowany do obsługi statków o długości do 400 metrów, a pogłębienie kanału żeglugowego do 17 metrów pozwoli na przeładunek od 1,5 do 2 mln TEU rocznie. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na kilkanaście miliardów złotych, co podkreśla jej ogromne znaczenie dla rozwoju portu oraz regionu.
Coraz lepszy kolejowy dostęp do bałtyckich portów odpowiedzią na potrzeby polskiej gospodarkiartykuł
Pokaż artykuł
Coraz lepszy kolejowy dostęp do bałtyckich portów odpowiedzią na potrzeby polskiej gospodarki
Poprawa kolejowego dostępu do portów morskich nad Bałtykiem to jedno z największych wyzwań inwestycyjnych, zrealizowanych w ostatnich latach przez PLK SA. Dzięki pracom do nabrzeży w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu dojeżdża więcej dłuższych i cięższych pociągów, przewożących więcej towarów najbardziej ekologicznym środkiem transportu, jakim jest kolej. To nie koniec zadań zmierzających do poprawy przepustowości na sieci linii kolejowych w kierunku portów.
[Świnoujście] Hotel "Hampton by Hilton"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Świnoujście] Hotel "Hampton by Hilton"
Świnoujście, Posejdon
[Świnoujście] Terminal gazu LNGinwestycja
Pokaż inwestycję
[Świnoujście] Terminal gazu LNG
Świnoujście
[Świnoujście] Hotel "Interferie Medical SPA"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Świnoujście] Hotel "Interferie Medical SPA"
Świnoujście, Chorzelin
Falochrony osłonowe w Porcie Gdyniainwestycja
Pokaż inwestycję
Falochrony osłonowe w Porcie Gdynia
Gdynia, Rotterdamska 9
PKP PLK zakończyły wielką, wartą prawie 2 miliardy złotych, strategiczną inwestycję w Gdyni [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK zakończyły wielką, wartą prawie 2 miliardy złotych, strategiczną inwestycję w Gdyni [ZDJĘCIA]
PKP PLK S.A. zakończyły prace poprawiające kolejowy dostęp do portu morskiego w Gdyni. Inwestycja o wartości 1,9 mld zł netto zapewnia sprawny i bezpieczny dowóz oraz odbiór większej ilości towarów koleją w krótszym czasie. Więcej ładunków jadących po torach to mniej samochodów ciężarowych na drogach. Zadanie o wartości blisko 1,9 mld zł netto jest współfinansowane ze środków unijnych instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
[Wrocław] Most Wschodniinwestycja
Pokaż inwestycję
[Wrocław] Most Wschodni
Wrocław
Budimex rozpoczął w Świnoujściu budowę terminala instalacyjnego offshore dla PKN Orlen [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Budimex rozpoczął w Świnoujściu budowę terminala instalacyjnego offshore dla PKN Orlen [WIZUALIZACJE]
Budimex rozpoczął budowę terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. Generalny wykonawca realizuje część lądową inwestycji za sumę ponad 118 mln zł. Za projekt odpowiedzialna jest Grupa Orlen, która chce wybudować pierwszą w Polsce i jednocześnie jedną z najnowocześniejszych instalacji tego typu w Europie. Zakończenie budowy planowane jest na koniec grudnia 2024 roku.
Głębokowodny terminal zbożowyinwestycja
Pokaż inwestycję
Głębokowodny terminal zbożowy
Gdańsk, Kontenerowa
ROL-TOR - części, filtry i oleje do maszyn rolniczychfirma
Pokaż firmę
ROL-TOR - części, filtry i oleje do maszyn rolniczych
Proszowice, Nowa 2
Morska farma wiatrowa Baltic Power napędza nowe inwestycje w Szczecinie i Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Morska farma wiatrowa Baltic Power napędza nowe inwestycje w Szczecinie i Świnoujściu
Pierwszy w Polsce terminal instalacyjny zlokalizowany w Świnoujściu oraz fabryka turbin Vestas w Szczecinie to nowe inwestycje związane z morską farmą wiatrową Baltic Power. Wspólny projekt Grupy ORLEN i Northland Power wykorzysta 76 nowoczesnych turbin o mocy 15 MW firmy Vestas, których elementy będą produkowane w nowej fabryce w Szczecinie. Fabryka turbin, która zatrudni nawet 700 osób, zostanie ukończona w 2024 roku, natomiast terminal instalacyjny Grupy ORLEN w Porcie Świnoujście rozpocznie pracę w 2025 roku.
Wejście do portu w Łebie zostanie przebudowaneartykuł
Pokaż artykuł
Wejście do portu w Łebie zostanie przebudowane
Kolejna ważna inwestycja związana z polskimi portami. Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę z Korporacją Budowlaną DORACO na realizację inwestycji „Przebudowa wejścia do portu w Łebie”, która jest częścią projektu „Budowa morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebie”. Wartość przedsięwzięcia, współfinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, to około 132 miliony złotych brutto. Zakończenie prac zaplanowano na sierpień 2026 roku.
W przyszłym roku pojedziemy wyremontowaną linią kolejową z Wrocławia do Jelcza-Laskowicartykuł
Pokaż artykuł
W przyszłym roku pojedziemy wyremontowaną linią kolejową z Wrocławia do Jelcza-Laskowic
W połowie przyszłego roku powinna zostać oddana do użytku wyremontowany odcinek linii kolejowej nume...
REKLAMA